torsdag 19. januar 2012

Joa, fått gjort litt i dag også...:)

Hadde masse jobb i går ettermiddag/kveld og fikk ikke gjort noe med noen firbeinte.

I dag har jeg vært på jobb til sent, spiste middag der.
 Vel hjemme tok jeg en klipp på klør og potehår på 4 av 5 hunder. Og napping av hår i lagotto ørene. Litt for lenge siden sist!

 Så dro jeg til tanabru, Vegard og Håkon var på skiskyting. Siden det var stafett der, så ble jeg å se på. Fikk sett da Vegard gikk ut,  og begge skytingene hans. Han brukte vel 1 ekstra skudd på begge skytingene og hadde fullt hus på seriene:) Moro!
Hadde tenkt å ta en hurtig økt med LP utfor skiskytterstadion, men var så mye folk å prate med at jeg kom ikke så langt. Må visst dra på smørekurs neste tirsdag på G-sport.

Men fikk en liten økt med LP utfor Rema 1000 mens Håkon og ungene handlet. Zulu fikk 2 innkallinger, god fart, men kunne tenkt meg henne raskere inn i utgangsstilling. Så må nok trene på det... Tok også 2 stå under marsj, første gangen så ble hun stående, men snudde seg etter meg når jeg gikk bak. Andre gangen gikk det bra.Hele øvelser.
Måtte så fylle diesel, så da tok jeg ut Eilert mens Håkon fylte diesel.... En gang innkalling, ganske stor avstand. Full fart inn, men ikke så rask å komme i utgangsstilling. Kjørte 2 repetisjoner med bare å komme inn i utgangsstilling, så får vi se om vi klarer å koble det sammen.

Vel hjemme var det kveldsmat; varme rundstykker og kokte egg. Laga ikke middag i dag siden det var så hektisk med trening og jobb.. Jeg spiste jo fisk på jobb da, så ikke så synd i meg... Håkon gikk i stallen, siden jeg gjorde litt husarbeid.
Fant en 1/4 dels falukorv i kjøleskapet som begynte å bli sur, så skjærte den opp og trente litt på kjøkkenet....:)
Eilert holde fast apport med synlig belønning.  (10 cm unna nesa) -  Ikke vanskelig syns han!
Zulu holde fast apport med synlig belønning (10 cm unna nesa)- Vanskelig syns ho!

Trente ned-dekk med Eilert, han må stadig ha repetisjon på hvor fort han skal utføre selve ned-dekket.
En vinterdag i Bonakas, mars 2011

Tåke i nord-finland,  en tidlig morgen i . aug. 2011



Ingen kommentarer:

Etiketter

Adventskalender (2) Alaska Husky (4) Alaskan Malamute (2) Alf (6) Apport (1) Bella (15) BEST IN SHOW (3) Bilde (13) Bilder (91) Blogg (11) Blomster (1) Bordercollie (1) Bursdag (7) Dallas (2) Dalsa (6) Den spanske rideskole (1) Dogs4all (1) Dressurtimer (1) Dugnad (1) Eilert (20) elg (1) Ferie (4) Filmsnutt (11) Finnmarksløpet (14) Fjøs (1) FlatCoated Retriever (86) Flinke valpekjøpere (12) GPS (4) Grønnlandshund (2) Gåte på en måte (1) HD-røntgen (1) HeltogHoldent (1) Hest (26) Hester (18) hjemmeside (2) Hovedkurs (2) Hovstell (4) Hund i media (1) Hundeutstilling (10) hUnni (9) hUnnixDallas (46) Husarbeid (5) Hva_kan_Ågot (4) Hvile (1) Høner (1) høst (1) Jobb (25) Jonatan (1) Jula (12) Juleshopping (2) Kadaversøk (3) Kalla (2) Kart og kompass (2) Kine (1) Kirkenes (2) klipp (1) Konrad (5) Kurs (15) kylling (1) lagotto (3) Lagotto Romagnolo (40) Laksefluene (1) Landbruk (3) Lapsk vallhund (3) Latmannsdag (5) lavine (6) Leiteaksjon (1) litt agility (1) Longering (2) LP (5) LP-trening (35) Lurfi (2) Løpetid (1) Mac (21) Miljøtrening (12) mørketid (1) Neseprøve (1) NKK (1) Norgetrengerbonden (1) Norsk varmblod (2) NRH (45) NV (1) Omplassering (4) Oppussing (2) Orlando (3) Pelsstell (5) Piteå (4) Polen (14) Politikk (1) Poseidon (17) Påske (8) Quiz (1) Retrieverjakt (18) Rita (5) Rosa (10) Rundering (1) Rånni (1) Same (2) sauer (3) Sjakk (1) skiskyting (1) skitur (4) sommerifinnmark (1) Sorg (7) Spor (20) Sprang (1) stevne (1) sushi (2) søk (1) Søksprøver (1) Tana (1) Tanaelva (1) Tanahundeklubb (2) Tanavgs (4) tiltoppsitana (1) Tim (3) Topptur (1) Treningsplanlegging (2) truger (1) Tuba (4) Tur (39) Tåkeprat (24) Utfordring (1) Valper (37) Valpetest (1) Veterinær (4) Vidda (2) Video (1) Vinter (18) vom og hundemat (1) ZorroBella (2) Zulu (23) Øyenlysning (1) Ågot (12)