lørdag 3. mars 2012

Fin lørdag med litt trening og tur

Tungstartet i dag, tok lang tid før jeg var i gang.


Trente LP-i tanabru- planen for dagen var i hovedsak neseprøve.
Men gjorde litt annet også.
Begynte med Zulu, startet med litt fri ved fot. Fin plassering, men hun sitter på en litt "spesiell" måte, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Orker ikke pirke på det. 
Startet med at hun måtte søke etter en pinne som luktet av  meg i snøen, dette var greit. Plasserte meg nært  der jeg la den ut og la på "søk apport" , kjørte noen repetisjoner og det var greit. La så en dunge med pinner i en dunge og la ut min pinne ved siden av, dette var greit. Hun plukker min pinne hver gang, hadde en gang der hun bare plukket feil pinne. Vet ikke om hun plukker min pinne for at hun ser hvor jeg legger den eller om at hun faktisk lukter min pinne... ser ut som det siste:) 


Eilert startet med å innta utgangsstilling fra ulike vinkler. Litt fri ved fot, fokus på springmarsj. Det har vi nesten ikke trent på....   Han blir litt ivrig når jeg løper og kommer litt langt fram... Men godt utført arbeid så langt i treningen
Så var det tid for neseprøve - øving... Startet opp på samme måte som med Zulu, søk i snøen etter en pinne. Kjørte ganske mange repetisjoner, han søker og finner men er mere ukonsentrert enn Zulu. Bruker lenger tid å finne pinna enn Zulu, selv om han ser hvor jeg gjømmer den. (Antagelig fluer i hue...??) Drister meg til å kjøre samme opplegg som jeg gjorde med Zulu, der jeg har en dunge med pinner og min pinne ved siden av, men han plukker helt uvilkårlig opp hvilken som helst pinne.. Ja, så nå venter jeg på noen innlærings/ treningshemmeligheter i mailboxen min:) Tenkte at jeg skulle gå en lang tur å få ut all overskudd for å ta en økt til, men fikk bare til turen...


Tok meg en tur med trugene i snøen, fyttikatta så mye snø det er. Jeg ble søkksvett og sliten av turen med truger, må være bra trening. Hundene koste seg og jeg tror de var slitne etterpå. 


Tok en fellesrydding og vask av hus, jeg og Sara i hovedetasjen og guttene i kjelleren. På en time var huset blåst:) Lurt! Har også oppdatert hundeklubbens hjemmesider med kurs og diverse annet. 


Nachos og salat til kvelds:) 

Jentene var ute å trimmet hester:) 


Blide jenter

Trugene mine

Bella snødekt


Hundene nærmest svømte i snøen




Hundene syns det var ok å gå i ferdig tråkket spor



Huff, den leie bakken...


Fornøyde hunder når vi kom hjem, hviler på puter og sovepose:) 



Ingen kommentarer:

Etiketter

Adventskalender (2) Alaska Husky (4) Alaskan Malamute (2) Alf (6) Apport (1) Bella (15) BEST IN SHOW (3) Bilde (13) Bilder (91) Blogg (11) Blomster (1) Bordercollie (1) Bursdag (7) Dallas (2) Dalsa (6) Den spanske rideskole (1) Dogs4all (1) Dressurtimer (1) Dugnad (1) Eilert (20) elg (1) Ferie (4) Filmsnutt (11) Finnmarksløpet (14) Fjøs (1) FlatCoated Retriever (86) Flinke valpekjøpere (12) GPS (4) Grønnlandshund (2) Gåte på en måte (1) HD-røntgen (1) HeltogHoldent (1) Hest (26) Hester (18) hjemmeside (2) Hovedkurs (2) Hovstell (4) Hund i media (1) Hundeutstilling (10) hUnni (9) hUnnixDallas (46) Husarbeid (5) Hva_kan_Ågot (4) Hvile (1) Høner (1) høst (1) Jobb (25) Jonatan (1) Jula (12) Juleshopping (2) Kadaversøk (3) Kalla (2) Kart og kompass (2) Kine (1) Kirkenes (2) klipp (1) Konrad (5) Kurs (15) kylling (1) lagotto (3) Lagotto Romagnolo (40) Laksefluene (1) Landbruk (3) Lapsk vallhund (3) Latmannsdag (5) lavine (6) Leiteaksjon (1) litt agility (1) Longering (2) LP (5) LP-trening (35) Lurfi (2) Løpetid (1) Mac (21) Miljøtrening (12) mørketid (1) Neseprøve (1) NKK (1) Norgetrengerbonden (1) Norsk varmblod (2) NRH (45) NV (1) Omplassering (4) Oppussing (2) Orlando (3) Pelsstell (5) Piteå (4) Polen (14) Politikk (1) Poseidon (17) Påske (8) Quiz (1) Retrieverjakt (18) Rita (5) Rosa (10) Rundering (1) Rånni (1) Same (2) sauer (3) Sjakk (1) skiskyting (1) skitur (4) sommerifinnmark (1) Sorg (7) Spor (20) Sprang (1) stevne (1) sushi (2) søk (1) Søksprøver (1) Tana (1) Tanaelva (1) Tanahundeklubb (2) Tanavgs (4) tiltoppsitana (1) Tim (3) Topptur (1) Treningsplanlegging (2) truger (1) Tuba (4) Tur (39) Tåkeprat (24) Utfordring (1) Valper (37) Valpetest (1) Veterinær (4) Vidda (2) Video (1) Vinter (18) vom og hundemat (1) ZorroBella (2) Zulu (23) Øyenlysning (1) Ågot (12)