tirsdag 15. mars 2011

ventepost

Finnmarksløpet er spennende i teten for øyeblikket.. Jeg sitter på Hotel Tana og følger med på resultatservice... -Og venter på at siste kjører som startet herfra kl. 04.33 skal ankomme Neiden. Vi kan ikke forlate å sjekkpunktet før siste kjører kommer til neste sjekkpunkt.. så her sitter jeg da... Har ikke ork til å gjøre så mye arbeid og ikke klarer jeg å holde øynene oppe til å lese.
Har vært her siden kl. 03.40 i morrest, så begynner å kjenne på meg at jeg er sliten. Har vært travle dager siden søndags morgenen mtp Finnmarksløpet.  Men sikkert ingenting i forhold til det arbeidet kjørere, handlere og hundene har og ikke minst de sjekkpunktene som har to stopp, som feks Neiden, Levajok.. sistnevnte har i tillegg både 1000 km klassen og 500 km klassen inne samtidig.... PUH sier jeg bare.  Elevene og mine kollegaer har gjort en flott jobb på sjekkpunkt Tanabru også i år! Moro!
Har vært på jobb i 35  timer siden søndag.. men har hedigvis fått nesten 19 timer fri på samme tiden.. I den tiden har jeg da skulle stelt hester, hunder og sett litt til ungene.... -og gjerne sovet litt også.. Dvs si at det har vært lite tid til de som er rundt en, heldigvis så stiller Håkon opp (igjen) og tar seg av hester....!! Hva skulle jeg gjort uten han? Jeg har fått sovet en  del, men kjenner at det røyner på nå! Huff, det blir en tøff uke i vente!
Har i tillegg en kanin ekstra som vi mater og Visa skal være hos oss til torsdagskvelden.
Hun er forøvrig en herlig liten hund,  så god på innkalling at hun klarte nesten å knuse brilla mi, for at hun hadde så stor fart mot bilen og jeg trodde hun skulle kræsje i slepekroken og bøyde meg ned for å skjerme kroken, men da hoppet hun likegodt inn bak i bilen og kræsj rett i ansiktet mitt og brilla.. Nesten blåveis vil æ tro;)
Har hatt hundene mine med hit til sjekkpunktet både søndag og mandag, men ikke i dag siden ungene er hjemme og Visa skulle være hos meg. Mangler et bur, må sette det inn snart.  Tror det har vært lange kjedelige dager for de, men de har nå fått luftet seg annen plass enn de bruker til vanlig! - Er ikke det noe?

HURRA, nå er kl. 15.39 og siste kjører har ankommet Neiden! Han gikk inn der for nesten 10 minutter siden og jeg kan dra hjem! siste kjører har et spann bestående av malamut og grønnlandshunder, imponerende!

Ingen kommentarer:

Etiketter

Adventskalender (2) Alaska Husky (4) Alaskan Malamute (2) Alf (6) Apport (1) Bella (15) BEST IN SHOW (3) Bilde (13) Bilder (91) Blogg (11) Blomster (1) Bordercollie (1) Bursdag (7) Dallas (2) Dalsa (6) Den spanske rideskole (1) Dogs4all (1) Dressurtimer (1) Dugnad (1) Eilert (20) elg (1) Ferie (4) Filmsnutt (11) Finnmarksløpet (14) Fjøs (1) FlatCoated Retriever (86) Flinke valpekjøpere (12) GPS (4) Grønnlandshund (2) Gåte på en måte (1) HD-røntgen (1) HeltogHoldent (1) Hest (26) Hester (18) hjemmeside (2) Hovedkurs (2) Hovstell (4) Hund i media (1) Hundeutstilling (10) hUnni (9) hUnnixDallas (46) Husarbeid (5) Hva_kan_Ågot (4) Hvile (1) Høner (1) høst (1) Jobb (25) Jonatan (1) Jula (12) Juleshopping (2) Kadaversøk (3) Kalla (2) Kart og kompass (2) Kine (1) Kirkenes (2) klipp (1) Konrad (5) Kurs (15) kylling (1) lagotto (3) Lagotto Romagnolo (40) Laksefluene (1) Landbruk (3) Lapsk vallhund (3) Latmannsdag (5) lavine (6) Leiteaksjon (1) litt agility (1) Longering (2) LP (5) LP-trening (35) Lurfi (2) Løpetid (1) Mac (21) Miljøtrening (12) mørketid (1) Neseprøve (1) NKK (1) Norgetrengerbonden (1) Norsk varmblod (2) NRH (45) NV (1) Omplassering (4) Oppussing (2) Orlando (3) Pelsstell (5) Piteå (4) Polen (14) Politikk (1) Poseidon (17) Påske (8) Quiz (1) Retrieverjakt (18) Rita (5) Rosa (10) Rundering (1) Rånni (1) Same (2) sauer (3) Sjakk (1) skiskyting (1) skitur (4) sommerifinnmark (1) Sorg (7) Spor (20) Sprang (1) stevne (1) sushi (2) søk (1) Søksprøver (1) Tana (1) Tanaelva (1) Tanahundeklubb (2) Tanavgs (4) tiltoppsitana (1) Tim (3) Topptur (1) Treningsplanlegging (2) truger (1) Tuba (4) Tur (39) Tåkeprat (24) Utfordring (1) Valper (37) Valpetest (1) Veterinær (4) Vidda (2) Video (1) Vinter (18) vom og hundemat (1) ZorroBella (2) Zulu (23) Øyenlysning (1) Ågot (12)